close

訂了超特白眼鏡仔的live票之後太開心,留連網路不肯睡逛到這篇文

2011葛萊美實況:恭喜Arcade Fire

聽到Arcade Fire直擊我心的Ready To Start因此整個破表過嗨的夜晚該怎麼辦才好呢?

當然是來發有歌聽沒內容的格文啦!


Arcade Fire-Ready To Start

If the businessmen drink my blood
Like the kids at art school said they would
The I guess I'll just begin again.
You say, can we still be friends?

如果商人榨乾我的血

像美術學校的小鬼說的那樣

我猜,我又來了

你說,我們還能做朋友嗎?

 

If I was scared, I would,

And if I was bored, you know I would,

And if I was yours, but I'm not.

假如我害怕了

假如我很無趣,你知道的

又假如我是你的,但我不是


All the kids have always known
That the emperor wears no clothes
But they bow down to him anyway

'Cause it's better then being alone.

所有的孩子都知道

國王啥都沒有穿

但他們照樣鞠躬

因為!這總比孤單好得多


If I was scared, I would,
And if I was bored, you know I would,
And if I was yours, but I'm not.

假如我怕了

假如我很無趣,你知道的

又假如我是你的,但我不是


Now you're knocking at my door
Saying: 'Please come out with us tonight'
But I would rather be alone,
then pretend I feel alright.
現在你來敲我的門

說:今晚跟我出去吧!

但我寧可一個人

然後假裝好得不得了


If the businessmen drink my blood
Like the kids at art school said they would
The I guess I'll just begin again.
You say, can we still be friends?

如果商人榨乾我的血

像美術學校的小鬼說的那樣

我猜,我又來了

你說,我們還能當朋友嗎?

 

If I was scared, I would,
And if I was pure, you know I would,
And if I was yours, but I'm not.
Now I'm ready to start.

If I was scared, I would,
And if I was pure, you know I would,
And if I was yours, but I'm not.
Now I'm ready to start.

*假如我怕了,很有可能

假如我很純潔,你知道的

又假如我是你的,可我不是

此刻我準備好了*2

 

Now I'm ready to start,
I would rather be wrong than
Live in the shadows of your song.
My mind is open wide and
Now I'm ready to start.
Now I'm ready to start.
My mind is open wide
And now I'm ready to start.

此刻我馬上要出發了

我寧可錯

活在你歌的陰蔭下

我的心打開了

現在我準備好了

現在我準備好了

我的心打開了

此刻馬上要出發


You're not sure
You opened the door
and step out into the dark.

你還不確定

你打開門

從黑暗中走出來

Now I'm ready.


以上為中文BaaBaa羊不負責任翻譯

本曲宜:駕騎車、出行、立大志

專輯The Suburbs,完整的曲目和歌詞介紹可以看這篇 http://blog.roodo.com/elv51/archives/13477169.html

好想買CD...為了Ready to start,忍啊!

幸好明天是禮拜五了,可以聽個10次再去睡

又,葛萊美"看"起來好像很好精采,有卡卡女士,有很威的團,竟然還有巴布狄倫!!!

我腦子裡已經把他跟搖滾啟示錄裡的Cate Blanchett畫上等號

看到他老了而且活生生的出現,整個嚇傻我,太威了

arrow
arrow
    全站熱搜

    羊 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()